Juelsminde Planteskole

Juelsminde Planteskole er beliggende ved sydjyllands østkyst, direkte ud til havet. Det giver os et mildt klima med gode temperaturer om vinteren samt høje dag- og nattetemperaturer om sommeren. De høje nattetemperaturer nyder vi megen glæde af da det især er vigtigt i startfasen af dyrkningen.

Jorden omkring planteskolen er letmuldet lerjord, hvilket giver os gode vilkår for vores store rosenproduktion, og da vi samtidig tager nyt land ind hvert år kan vi tilbyde en sund og kraftig kvalitet af alle vore planter.
Vi producerer årligt:
ca. 500.000 roser.
ca. 1.000.000 hækplanter
- samt et væld af andre planter til haver og parker.

Produktionen er baseret på stordrift - da mange af vore kunder er grosister i både ind- og udland. Eksporten sker primært på området "roser" samt på "hækplanter".

Vi giver gode rabatter i forhold til antal.

Hækplanterne vokser på solrige og halvskyggede steder og er dyrket til at blive flotte klippede hække.
Liguster er først og fremmest elsket som hækplante, men den anvendes også som underbeplantning og dækplantning. Den er utrolig alsidig og beskeden i sine livskrav. Liguster trives i enhver havejord og tåler selv tørke.
Bøgen er typisk et flot og stort træ - men er i Danmark også kendt som en utrolig flot hæk. Den kan gro stort set hvor som helst, men trives dog bedst på god jord. Den kan gro i både sol og dyb skygge men trives dog bedst i sol.
Bøgen ikke er stedsegrøn men de nederste 3-4 meter af bøgen beholder nemlig de visne blade om vinteren, og da en hæk normalt ikke er over 3 meter høj, ja så har en bøgehæk blade hele året.
Spirea fører vi også - og den egner sig både som klippet hæk, men er også pæn som uklippet/ fritvoksende.

Vi kan mønstre mere end 160 forskellige rosensorter - alle enestående roser - der med stor succes sælges til det meste af Europa. Gennem årene har vi evnet at skabe et produkt at meget høj kvalitet - fx. oplagres roserne på køl ved 0°C og ved den rette fugtighed - for at opnå den bedst mulige opbevaring. Det giver os mulighed for at sælge og dig mulighed for at købe roser i en utrolig høj kvalitet.

Venlig hilsen
JUELSMINDE PLANTESKOLE

Op til top!

Læs her:
Roser kan også få sygdomme!

Læs her:
Alt om okulation af roser

Liguster som hæk!

Se her:
Okulation af roser - trin for trin